טיפול בהפרעות קשב וריכוז

מהי הפרעת קשב

הפרעת קשב הינה הפרעה הפוגעת בשיעור גבוה באוכלוסיית הבוגרים והצעירים שבינינו ללא יוצא מן הכלל, וללא כל קשר לשכבה סוציו-אקונומית. בשנים האחרונות קיבלה ההפרעה דגש רב שבא לידי ביטוי במחקרים התנהגותיים רבים במספר רב של אוניברסיטאות. על פי המחקרים, נראה שהליקוי מורכב מאוד, וכן קשור במספר רב של גורמים, כמו: קשר גנטי, לקות נרכשת התנהגותית, חשיפת יתר/ גירוי יתר והשפעות התזונה בכל הקשור בהחרפת התסמינים או הרגעתם.
הפרעת קשב באה לידי ביטוי במגבלות ריכוז והבנה של חומר כתוב או חומר נשמע, קבלת הוראות לביצוע משימות, הבנתן ומימושן בפועל, מגבלות בתחום הקריאה והכתיבה, התנהגויות פורקות עול עד לכדי אלימות מילולית/פיזית, חוסר סובלנות בתקשורת, קושי במסגרת הלימודים, מערכות היחסים שבין ילדים להוריהם/חבריהם, מערכות יחסים בין בני זוג, מערכות יחסים במסגרות עבודה מנהלים/צוות ותקשורת באופן כללי.
הרפואה המודרנית הביאה בשנים האחרונות פתרונות שונים ללקויות אלו.
אחד הפתרונות השכיחים הוא השימוש בתרופת הריטלין, המשמשת בעיקר לדיכוי הלקות.
הצלחת הטיפול בריטלין מוטלת בספק וישנן דעות רבות וחלוקות לגבי המאזן הכולל, נזק מול תועלת.

הטיפול האחר
כאן אני נכנס לתמונה ומציע טיפולים שונים לחלוטין ממה שקראתם או ידעתם.
ראשית, טיפול ללא תרופות!
הטיפול נוגע ומכוון לגורמים להפרעת הקשב ולא לסימפטומים של הפרעת הקשב.

הטיפול משלב מספר שיטות ומותאם למאפייני המטופל.
מטופלים שטופלו על ידי מדווחים על שיפור משמעותי במכלול ההפרעות והתלונות.

תיאור מקרה
נער כבן 14 מלווה באימו הגיע אליי לטיפול.
כאשר שאלתי במה המדובר ומה הסיבה לשמה הגיעו אליי, קבלתי מהנער הנהון בראש ובנוסף חיוך מעושה. כאשר ביקשתי את התייחסות האם לשאלתי, פתחה האם בסדרה של תלונות, החל בתלונות של מורים ומרכזות שיכבה, וכלה במנהלים. משם המשיכה לתלונות של הורים לילדים בכיתה. בנוסף, דיווחה על התנהגות אלימה (מילולית ופיזית), מערכות יחסים טעונות במשפחה ואי סדר משווע ובלתי פוסק בחדרו של הנער.
כמו כן, הישגים נמוכים בלימודים, למרות הקלות בדרישות וזאת לאחר אבחון שעבר במסגרת משרד החינוך.
עם הנתונים האלה יצאנו לדרך. סדרת הטיפולים נמשכה מספר חודשים (מפגשים פעם בשבוע), הטיפול כלל אבחון מעמיק לגבי מצבו של המטופל, איתור חסימות אנרגטיות, רגשיות טראומטיות.
ולאחר מכן הסרה של כל החסימות.

כמו במקרים רבים, הטיפול שילב מספר שיטות והותאם למאפייניו של הנער.
לאחר מספר טיפולים דיווחו הנער והאם על שינויים מפתיעים, בהמשך תגובות מורים,מחנכים ומרכזות מקצוע במסגרת בית הספר. לסיום, הנער אף ביקש מאימו שתרכוש עבורו 3 ספרים אותם סיים לקרוא תוך שבוע ימים. האם מיהרה להוסיף שלא זכור לה שבנה קרא אי פעם ספר.